Pecah Rekod

SPM Top Scorers' Recipe For Success - Patience And Constant Study

The SPM 2007 best student was announced today and it goes to a down to earth kid from SMKA Yan, Kedah.

A new Sijil Pelajaran Malaysia genius has emerged. Azali Azlan, 17, of Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Yan, Kedah, scored an unprecedented 20 A1 and 1 A2 to beat previous record holder Nur Amalina Che Bakri, who scored 17 A1 in the 2004 SPM examination.
[NST Online]

p/s: Sesudah saban tahun srikandi bersilih ganti, 'hero' Malaya muncul jua akhirnya...


In TERENGGANU, Che Fatin Humaira Che Yusuf, from SMKA Sheikh Abdul Malik in Kuala Terengganu was named the best 2007 SPM student in the state. She obtained 13 1As.

"I did special prayers and read the Quran everyday after doing my revision and also asked teachers and sought help from friends on lessons which I wasn't sure about or didn't understand," she said when met at her school.


p/s: Dengar khabar, boleh tahan juga result SPM Shams kali ni. Untuk adik-adik junior aku, khususnya yang beroleh keputusan gempak, tahniah la ya. Nasihat aku satu je. Lepas ni, jangan lepaskan peluang rebut biasiswa awal-awal, senang nak mengaji nanti.
Kalau tidak, kau akan menyesal...(macam aku. HuHu..)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ada bace satu buku yg djual rm5 mase pesta buku kt ttc ari tu

azli berkata lebih kurang
"saya tidak suka bermain bola sepak kerana tidak tahu di mana seronoknya permainan itu...saya hairan mengapa sukan itu begitu disukai ramai lelaki nmasih trtanya2 tentang kehebtan sukan itu hingga hari ini...."

wallwhua'lam