Debat Piala NC

Sesudah kerjohanan SUFA yang sekadar mengutip satu gangsa, kini pentas perdebatan menjadi sasaran utama kelompok pelajar Tamhidi dalam arena persaingan dalam kampus, yang membabitkan saingan-saingan senior dari fakulti utama. Ini menjadi medan terakhir bagi mereka untuk saling berentap menguji kehandalan masing-masing dalam acara debat yang dipertandingkan dalam tiga bahasa utama.

Siapa sangka cempedak jadi nangka
siapa duga Tamhidi jadi juara

Malam tadi boleh diandaikan sebagai malam kemuncak untuk pelajar Pusat Tamhidi. Malam gemilang khasnya kepada mereka. Lebih-lebih lagi, berjaya dalam pertandingan debat adalah suatu yang mengujakan dan membanggakan warga Tamhidi keseluruhannya.
Johan Debat Bahasa Melayu dirangkul oleh pasukan Tamhidi I. Begitu juga dengan Debat Bahasa Inggeris, berjaya dinobat sebagai juara. Paling meriah, sahabat daripada pasukan Tamhidi, Ikhwan dan Atiqah kedua-dua merangkul gelaran pendebat terbaik bagi kategori BM dan BI.

Kejayaan berganda dan tak terjangka tersebut sekali gus mengisytiharkan Piala Naib Canselor USIM yang buat julung kalinya, berjaya dirangkul oleh pasukan dilabel sebagai 'adik junior', menewaskan saingan yang lebih berpengalaman.

Suatu kejayaan manis khususnya bagi para pendebat yang mempamerkan kesungguhan dan kehebatan di peringkat saringan lagi. Menyitir kata NC pada malam penutup tadi, yang baharu tak semestinya tak mampu menyaingi yang lama. Semuanya dilihat pada keazaman dan tekad yang mendalam.

Tahniah Tamhidi!

1 ulasan:

Umar Mukhtar Bin Mohd Noor berkata...

huhu...debat arab 1 pun kalimah x sebut... ku pasrah ku akur 786 alhamdulillah syukur...