Hari Gila

Hari ini aku buat kerja gila. Tenang, tenang... Ni gila bagi aku sendiri aje. Ceritanya macam ni. Sahabat aku, Wak Joyo ajak aku pergi KLCC. Memandangkan hari ini hari terakhir PC Fair, Maka dia pun dengan penuh harap mengajak aku turun menemani dia pergi beli laptop baru. Sebaik dipelawa, serta-merta aku setuju. Tak ada nak fikir panjang.

Pasal apa aku kata gila? Pasal hari ini memang aku cadang tak akan ke mana-mana. Nekad. Dan awal pagi tadi pun memang aku ingat tak akan mengubah agenda asal aku walau apa pun. Exam dekat bos.. takut jugak nak buat rilek, buat dek aje tapi dalam kepala otak, tepu kosong. Budak-budak lain sudah gila-gila ratah buku, aku pulak santai buang duit turun KL. Macamlah duit ada banyak sangat. Adoi..

Tapi tak kisahlah. Fikir-fikir pun, kesian jugak aku kat kawan aku seorang ni. Wak budak Jawa, tukang masak terhandal di kalangan pelajar Tamhidi. Tiap-tiap minggu wajib makan masakan dia. Juga mahir dalam jahit-menjahit seluar. Haha. Memang jasa dia ni banyak gila. Jadi, tak apalah kut kita penuhi hajat sahabat. Walaupun kita gila-gila sekalipun, ukhuwwah tetap kena jaga bro... Sahabat penting untuk kita. Senang susah rasa sama-sama. Baru berbaloi rasa bersahabat.

Kami tak pergi berdua. Seorang lagi rakan yang berkompromi dengan kami hari ini, Syafik Ikhwan. Sebelum pergi, kami sudah siap-siap pasang target; Beli dan Blah. Tengah hari wajib balik. Kononnya nak prihatin dengan masa yang ada. Heh. Dan akhirnya kami berhasil. Selepas satu jam lima belas minit meredah lautan manusia di dewan KLCC yang besar bagat tu(memang ramai betul manusia yang berkunjung), kami akhirnya berhasil mencapai sasaran awal. Itulah dinamakan strategi. Gila-gila pun perlu pandai mengatur...

Aku tak pergi dengan sia-sia. Sambil menemani Wak usha2 laptop yang dikehendaki, MP3 player (2GB + microSD 1GB) jenama Sandisk beserta dua gajet laptop sempat aku sambar. Ni pun satu lagi kerja gila aku hari ni. Kenapa? Mahu tak gila. Tanpa fikir panjang jugak, aku merelakan duit simpanan aku untuk susut mendadak pada hari ini.

Pengajaran mudah yang aku dapat sebaik pulang dari PC Fair ni, fikir dulu sebelum buang. Apa yang jelas, selepas ni tiap-tiap hari roti dan nasi bujang akan menjadi santapan utama aku. HuHu.

Sungguh, hari ni memang gila. Aku harap, semoga gila-gila ni terbawa-bawa dalam study aku untuk final.
Alangkah bagusnya kalau macam tu...

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

woi...mai pinjam MP3 hg sat...kedekut betoi r..

irsyad22 berkata...

agak sedak rr mp3 kamu itu..

cctv As-Salam berkata...

Ceh, roti ngan nasik bujang pa..
Pagi petang siang mlm mkn kt AS-SALAM 2 pa dia...? (muhong ckit2 dahla..)

kero berkata...

em...
lame x dgr cite mg..
nk anto komen gop ah..
mane mp3 lame mg o?
jname nap ahu..
wak aku ingt mase form 3 ag ade dh..

shinichi berkata...

wow..beli mp3 baru..best2

Hazimin Harun berkata...

cess..
aku ngan tokey mamak AsSalam kamceng la baii..aku mkn byk kali pn harga sama je...heh57x

kero,
hok dlu aku bagi ke member aku..

kero berkata...

worh..

baek ngat mg..
barang je bri ke org..
(biar tau dh pn mg baek)-:D

dh mp3 br ni sti power ag dr wak dlu op..
haibat2..
huhu..

cctv as-salam berkata...

oo.. terlupa yg mu kamceng ngan 'pekerja' as-salam kt blik C4-10 tu...Kah3 (jgn mrh kpd yg terasa...)