Hadiah Cinta daripada Allah

Beruntunglah bagi mereka yang merindui Ramadhan. Terbitkan rasa syukur dengan bemunajat di awal Ramadhan, dengan harapan yang penuh kehambaan. Beberapa titipan nasihat oleh guru yang dikasihi, Al-Fadhil Ustaz Mustaffa Kamal.

Bulan Ramadhan adalah bulan yang kita bertaubat bersungguh-sungguh kepada Allah agar diampunkan segala dosa kita dengan Allah. Jika dosa kita berkaitan dengan manusia, maka mohonlah kemaafan daripada mereka yang berkenaan. Jangan biarkan amal kita tergantung dek kerana malu untuk memohon maaf dengan orang lain.

Banyakkan berzikir, beristighfar berselawat dan seumpamanya, kita tetapkan zikir kita umpama ingin berzikir 10 ribu sehari atau mengikut kemampuan masing2.

Bangunlah pada waktu malam bertahajjud dan munajat di malam hari kepada Allah. Banyakkan bertafakur dan berkhalwah dengan menumpukan tawajjuh kepada Allah agar hati kita tunduk kepada-Nya.

Jagalah anggota kita daripada maksiat terutama maksiat mata dan lidah. Infaklah harta pada jalan Allah dalam keadaan ikhlas. Berbuka dan bersahurlah dalam keadaan mengikut sunnah dan jauhkan daripada pembaziran.


Jangan abaikan ilmu dengan mendengar tazkirah dan seumpamanya.



Ramadhan adalah hadiah cinta daripada ALlah. Sambutlah Cinta itu dengan kegembiraan. Balas Cinta dengan ketaatan dan kehambaan. Menangislah dengan kasih sayang, kerna Ramadhan itu nikmat tak terungkapkan.

3 ulasan:

Unknown berkata...

insyaAllah..pesanan y menginsafkan =)
salam ukhuwah n selamat hari raya aidilfitri

SAMF berkata...

Salam Ziarah dari Pemikir Remaja

yafiqaizatmf.wordpress.com

:D



Masih berbakikah cinta?

moonera moon berkata...

salam taaruf. penulisan yg sungguh menarik.. moga ada kesempatan Ramadhan lagi untuk kita semua, Insyallah. Aaminn..