Musim membenih cinta

Solawat!

Ramai sahabat bingkas menyahut sebaik ajakan yang pada awalnya sekadar acuh tak acuh, kini bertukar rancak dan terancang.


Jangan khuatir. Ini bukan bida'ah dholalah.

USIM Berselawat 2011 hanya sekadar rangkuman aktiviti bagi menghidupkan bi'ah, mengendurkan ketegangan fikrah, menyatukan para penyeru dan mereka yang diseru, menyuburkan rasa 'izzah pada nilai-nilai Islami, membugarkan hidup bersyariat, hidup bersunnah. Paling utama, mendekatkan jiwa-jiwa kita kepada sirah perjuangan Rasul junjungan.

Semoga Maulud membekalkan benih-benih cinta ke dalam hati yang dambakan ketenangan.

Solawat!

Bergelar Mantan

Mundar-mandir tanpa jawatan.

Berakhir sudah kepimpinan MPP. Kini, menyusun langkah merencana kembali misi tertunggak sekian lama; aku ingin berkarya kembali. Tambahan pula, Dr. Faisal Tehrani seakan 'mencabar' dengan karya terbaru. Meski diasak hebat dengan isu-isu kesyiahan beliau, tugas asasi sebagai sasterawan Islam tidak pernah terabai.

Tahniah Dr, kerna berjaya menerbitkan rasa cemburu dalam diri aku. Aku ingin berkarya kembali.Karya perihal Kuala Berang. Masih membuncah di cepu kepala, berkira-kira untuk menukil kisah tentang Syeikh Abdul Malek (Tok Pulau Manis). Semoga ada jalan untuk bercinta ke arah itu!

p/s: gembira bertemu rakan-rakan sekampus yang bersemangat untuk maulud. Sollu 'alaika ya Musthofa!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sudah Baca Tiga Kali Seminggu?

dasat=( unlike

Tanpa Nama berkata...

SUDAH! SAYA LIKE =)
KNAPE TAK SUKE?
BG SAYA, KARYA TERINDAH

chic Gucci shirts berkata...

good night!