Resah langkah

Keputusan SPM 2006 sudah diumumkan pada Isnin 12 Mac lalu. Sekalung tahniah kepada sahabat-sahabat serata negara yang berjaya memperoleh keputusan cemerlang, khususnya rakan-rakan sepersekolahan di SHAMS.

Bagi yang kurang cemerlang, tidak perlu bersedih dura kerana kalian sudah memberikan prestasi sehabis baik, dan semestinya Allah taala telah pun menentukan yang terbaik kepada diri masing-masing.

Rasanya, tempoh seminggu ini masing-masing pasti menjadi begitu sibuk mengisi pelbagai borang, sama ada dalam talian atau secara manual. Tidak kurang ada yang cuba memohon biasiswa dan tajaan pengajian daripada pihak-pihak tertentu, ada yang cuba meninjau-ninjau peluang ke luar negara dan juga ada yang mencari-cari memilih jurusan yang sesuai dan diminati.

Tak dinafikan aku sendiri begitu rusuh memikirkan tapakku seterusnya. Dengan keputusan yang cukup aku puas hati(meski tak terjangka), aku masih buntu memilih bidang paling sesuai. Bimbang juga kalau-kalau tersilap langkah, pasti menyesal tak sudah. Antara minat, cita-cita, peluang kerjaya - serasa sukar untuk memutuskannya walaupun tidak sepayah mana.

Hanya petunjuk Tuhan diharap tiba membantu gundah hati ini. Mohon pertolongan-Mu ya Allah...

Tiada ulasan: