Azam

Imbasan 2009 banyak melakar suka dan duka pengalaman baru. Segala puji bagi Allah, anugerah pengetahuan dalam pelbagai aspek berhasil digapai melalui perkongsian, keterbukaan dan penggabungan diri ke dalam pelbagai kumpulan yang ahlinya beraneka kerenah ragam.

Tahun 2010 mula menyuntik kuasa hijrah dan momentum perubahan dalam diri. Terima kasih kepada sahabat-sahabat yang secara langsung atau tidak langsung memberi sokongan dan harapan untuk bangkit dan terus belajar mengenai kehidupan dan perjuangan.

Secara jujur, aku turut menyimpan hasrat atau misi tertentu bagi tahun ini. Hati diundang cetusan semangat positif tatkala hadir sahabat yang jujur berbicara, menegur secara hikmah dan cukup bermanfaat kepada diri.

"Kita mungkin berasa malu dengan kelemahan kita. Barangkali 10 kelemahan yang kita ada membuatkan kita enggan maju dan menggarap potensi. Namun sekiranya kita masih lagi mempunyai satu kelebihan, maka gunakanlah seoptima mungkin kelebihan diri tersebut. Boleh jadi satu itu mampu menenggelamkan 10 kelemahan yang ada pada diri kita."

Kejujuran perlu dizahirkan secara praktikal. Jadilah diri sendiri dengan tidak melupakan azam untuk melakukan perubahan diri. Zaman muda adalah zaman yang sarat idealisme. Namun, tidak dikata sebagai orang muda jika tidak membumikan idea tersebut dengan perancangan yang terbaik.

Semoga tahun ini lebih baik dan teratur berbanding tahun-tahun lalu. Perkasakan idealisme., laksanakan amanah, dan perkayakan intelektual. Bersama kita memimpin perubahan atas nama kebenaran.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

From here on,i may just knowing you from your writing now and then.keep on writing through your own wisdom and perspective.May Allah show you the way...Salam.

Tanpa Nama berkata...

i'allah ini zmn prubahan.stp mhsiswa prlu brubah. pstikan prubhan ke arah positif. mkin gyk yggjwab mkin mmatangkn diri...

A. berkata...

inspirasi. motivasi. :)

surihati_ku berkata...

salam kepada tuan rumah..
ya..semoga tahun baru 2010 akan melakar lebih baik dari hari, tahun-tahun yang sebelumnya..Amin.
semoga impian yang diimpikan akan tergapai hendaknya..

nice blog..

jemputlah ke blog Suri..hehe

Ahmad Ridhwan berkata...

zimin,

siapa naga tasik chini yang mulai kembali ke dasar itu???

jeng jeng jeng