Bersedih Kerana Allah

Petikan dari kalam Habib dalam video tersebut:
'Mari fikir bersamaku...

Setiap solat-solat yang telah aku kerjakan adalah saat aku bersama Tuhanku.
Aku tidak melakukan solatku dengan baik.
Aku tidak beradab tika bersamaNya. Kelalaian, tiada kehadiran hati, berfikir selainnya, telah mengambil diriku daripada-NYA ketika solat dan solat-solat yang akan datang pula bagaimana akan aku lakukan sedangkan solat-solatku yang lalu penuh dengan kelalaian dan kekurangan.

Maka, jika engkau betul-betul mengambil berat akan bagaimana amalanmu yang akan datang, itu saja sudah cukup untuk menimbulkan rasa kesedihan. Kesedihan yang memberi manfaat pada dirimu.
Kesedihan yang akan memperbaiki keadaan dirimu dunia dan akhirat...'

Semoga Ramadhan yang masih bersisa ini mampu diselami dengan kerinduan menemui Tuhan, sebelum bingkas memintas al-Qadar sedaya mungkin, membersih hati menuju hadrat Tuhan.

p/s: Ramadhan kali ini makin diruntun hiba, pemergian datuk yang tak tersangka, buat selama-lamanya menemui Tuhan. Al-Fatihah disedekahkan kepada Haji Ambak Abdul Rahman yang kembali ke rahmatullah ketika Isyak malam tadi.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

takziah erk, atas pemergian datuk anda. setiap yg bernyawa pasti akn mati.. sabar erk.. AL-FATIHAH.